e-Mutabakat Nedir?
- e-Mutabakat, firmaların karşılıklı Cari Hesap doğrulamalarının elektronik ortamda kolaylıkla yapılmasını sağlayan sistemdir.
- Geleneksel olarak e-posta, faks ve telefonla yapılan karşılaştırma/eşitleme yöntemleri oldukça zahmetli ve zaman açısından maliyetlidir. Ayrıca yanlış yapma olasılığı daha yüksektir.

e-Mutabakat Sistemi Nasıl Çalışır?
- e-Mutabakat sistemine yüklenen Excel dosyası ile ilgili dönem için mutabakat adedince form oluşturulur ve firmalara gönderilir.
- ERP/Muhasebe sisteminizden dışarıya aktarılacak dönemsel Excel dosyası kullanmaya başlamanız için yeterlidir.
- Bu dosyada her bir firma ile ilgili ad, vergi numarası, e-posta, fatura adedi ve tutarı gibi bilgiler bulunur.
- Muhatap firmalar kendilerine gelen e-posta üzerindeki linki tıklatarak mutabakat işlemini kolaylıklar tamamlarlar.
- Sistem üzerinden firmaların onay/ret işlemleri, girdikleri notlar dönem bazında listelenir ve raporlanabilir.

Kurulum Nasıl Yapılır ?
Trustee e-Mutabakat sistemi 2 alternatif sunmaktadır;
- Trustee Bulut üzerinde size özel açılan hesap ile hiçbir kurulum işlemi gerekmeden kullanıma başlayabilirsiniz.
- Ya da e-Mutabakat yazılımını kendi ortamınızda kurup kapalı devre olarak çalıştırabilirsiniz

e-Mutabakat İş Akışı
Trustee e-Mutabakatın Farkı Nedir ?
- Ba-bs form üretimi için hazır Trustee Doküman Yönetim Sistemi imkanlarını kullanır
- Arşivleme, Yetkilendirme, Sorgulama, Raporlama sistemi hazır olarak gelir
- Tüm firmalara ilişkin envanter otomatik oluşur
- Bulut kullanımı zorunlu değildir, kendi ortamınızda kolaylıkla kurulabilir
- İleride düşünebileceğiniz KEP ile mutabakata geçişiniz kolaydır
- 5-10 yıllık arşivleme hazırdır

Örnek Ekranlar – Yükleme Tanımı

- Dönem, Form Tipi bazında yüklemeler yapılır
Örnek Ekranlar – Yükleme Tanımları

- Her dönem kaydı ayrı olarak takip edilebilir
Örnek Ekranlar – Mutabakat Arşivi

- Her firma için ayrı bir mutabakat kaydı oluşur ve doküman yönetim sistemi içerisinde arşivlenerek durumu takip edilir
Örnek Ekranlar – e-Posta

- Gönderilen e-posta içeriği muhatap ve yapılacak onaylama işlemi ile ilgili çeşitli bilgiler içerir
Örnek Ekranlar – Mutabakat Onay Formu

- E-Posta ile giden link tıklanınca mutabakat ekranı açılır
Örnek Ekranlar – Mutabakat Onay Formu

- Mutabakat formu muhatap tarafından çıktısı alınıp imzalandıktan sonra taranıp cevap olarak eklenebilir
Örnek Ekranlar – Raporlar

- Dönem sonunda detay ve icmal raporları alınabilir