Doküman Yönetim Sistemi

Doküman yönetimi, işletmelerin günlük faaliyetleri sırasında ortaya çıkan her türlü dosya, elektronik form, taranmış belge, görüntü, ses, video, html, e-posta vb. içeriklerin doküman olarak oluşturulması, versiyonlarının takip edilmesi, onaylanması, arşivlenmesi ve sorgulanıp raporlanması gibi işlemleri gerçekleştirir.

Kurum ve şirketlerde dokümanların oluşumu ve dolaşımı, dinamik ve esnek bir yönetim gerektirmektedir. Bütün bu ihtiyaçlar göz önüne alınarak tasarlanmış olan doküman yönetimi altyapısı, dosya ve formların süreçleri tetiklemesini ya da bu süreçler tarafından otomatik olarak oluşturulmasını destekler.

Doküman Yönetim Sistemi

TRUSTEE altyapısı dokümanın kompleks bir form şeklinde tasarlanabilmesine imkan tanır. Elektronik formlara, değişik veri tiplerinde alanlar eklenebilir ve PDF dönüşümü için sayfa düzeni tanımları yapılabilir.

Günlük çalışmalar sırasında, klasörler, süreçler, formlar, gelen-giden evrak vb. kayıtlarda ortaya çıkan her türlü veri değişimi anında algılanmakta ve çeşitli yönlendirme ve uyarı mekanizmalarını başlatabilmektedir.

Gelişmiş Özellikler

Dosya türünden bağımısız saklama ve arşivleme
PDF, Word, Excel, AutoCAD, Metin, Jpeg, Tif, Png, Video, Ses vb. limitsiz içerik saklama
Masaüstü senkronizasyonu
Web tabanlı elektronik form tasarımı
Yetkilendirme
Onay Süreçleri
Versiyon takibi, değişiklik izleme
Paylaşımlar, görüş alma, yayınlama
URL ile uzak paylaşım
MS-Ofis Uyumu
OCR ile tam metin arama
Zengin PDF dönüşüm araçları
Mobil Uyum
ERP entegrasyonu

Detaylar

  • Microsoft Office uygulamaları ile entegre çalışabilmektedir.
  • Email (POP3, SMTP, IMAP), Faks Server (e-mail ile), Sms (Xml Envelop veya Web Servis ile) entegrasyonu yapılabilmektedir.
  • Dokümanların içerikleri, tanım bilgileri ve alanları üzerinde gelişmiş aramalar yapılabilmektedir.
  • Dokümanlar hiyerarşik klasörler içerisinde tutulabilmekte, klasörler arası kopyalama, yapıştırma gibi işlemler yapılabilmektedir.
  • Klasörler ve dokümanlar üzerinde gelişmiş yetki tanımları yapılabilmektedir. Bir doküman üzerinde yetki verilen kişi ve gruplar ortak çalışabilmekte, güncellemeler sırasında kilitleme mekanizması kullanılabilmektedir.
  • Doküman üzerinde yapılan her değişiklik ayrı versiyonlar halinde tutulmaktadır. Doküman açıldığında eski versiyonlara kolayca geçiş yapılabilmektedir. Hangi kullanıcının hangi tarihte ne değişiklik yaptığı kolayca izlenebilmektedir. Versiyonlama sistemi major, minor gibi seviyeleri içermektedir, istenilirse manuel versiyon etiketi oluşturulabilmektedir.
  • Her doküman kendi içerisinde doküman ilişkisi, yetkilendirme, onaylama, arşivleme fonksiyonlarına sahiptir.
  • Onay süreçleri iş akışına bağlanılarak yapılabildiği gibi, iş akışından bağımsız tek bir dokümanın paylaştırılması biçiminde de yapılabilmektedir.
  • Yapısal doküman tanımı mümkündür. İstenilen veri tipleri kullanılarak ve html sayfa düzeni verilerek şablon tasarlanabilmektedir.
  • Kurumlarda varolan matbu şablonlar göz önüne alınarak, bir doküman içerisine sayısal, mantıksal, tarih, karakter, dizi (aray), tablo (table), resim, url, dosya eklentisi, düz metin, zengin metin gibi veri tiplerinden alan tanımı yapılabilmektedir.
  • Doküman üzerindeki bütün alanlar kurumda varolan ERP, MRP vb… uygulamalarla ilişkilendirilebilmektedir, veri alışverişi tanımlanabilmektedir.
  • Doküman şablon tanımları kompleks iş ihtiyaçlarını karşılayacak kodlamaya (scripting) izin vermektedir. Yükleme (afterload), kaydetme (aftersave), alan bazında okuma-güncelleme (setter, getter) gibi tetikleyiciler yazılabilmektedir.
  • Bir doküman iş akışı, evrak defteri, başka bir doküman, klasör, konu gibi nesnelerle ilişkilendirilebilmektedir.
  • Her kullanıcı sadece kendisi ile ilgili işleri, klasörler, menüleri, dokümanları görebilmekte ve işlem yapabilmektedir.
  • Sistemde aynı isme sahip birden fazla doküman, klasör olabilmektedir.
  • Doküman ile yerel dosya sistemi arasında alış-veriş (export/import) işlemi yapılabilmektedir.
  • Bazı klasörler içerisine opsiyonel olarak sadece tek tip doküman eklenmesi sağlanabilmektedir. Bazı doküman tiplerinin sadece tek klasör içerisine kaydedilmesi sağlanabilmektedir.
  • Klasörler için yetki kuralı tanımlanabilmektedir. Klasör içerisine yeni bir doküman eklendiğinde otomatik olarak yetkilendirme yapılabilmektedir.
  • Dokümanların liste görünümü için sütun tanımlaması yapılabilmektedir. Bu sütunlar ile dokümanın içerisindeki indeks alanları eşleştirilebilmektedir. Dokümanlar görüntülenirken istenilen görünüm biçimi kolayca seçilebilmektedir. Belirli klasörler için görünüm tipleri saklanabilmektedir. Sorgu alanları indeks alanları bazında oluşturulabilmektedir. Bu sorgu alanları doküman sorulama ekranında dinamik olarak kullanılabilmektedir.
  • Doküman içeriklerinden PDF uzantılı olanlar Karakter Tanıma – OCR işlevi ile metne dönüştürülebilmektedir. OCR dili olarak Türkçe ve İngilizce desteklenmektedir.
  • Doküman yönetim sistemi kullanılarak sıkça sorulan sorular, anketler, duyurular, kullanıcı yardım dokümanları, forumlar, yükleme merkezi vb… kurumun ihtiyaç duyabileceği web ortamları yönetilebilmektedir.
  • Misafir kullanıcı tanımı yapılabilmektedir.
  • Şablonlar üzerinde, şablon doldurma, okuma, değiştirme gibi yetkiler yönetilebilmektedir.